« Tillbaka
Kartläggning av kunnande: Basfärdigheter i informationsteknik
| Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning |
Basfärdigheter i informationsteknik |
2.0 | 1.7 |
Svarens fördelning (4967 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 26 | 25 | 48 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 19 | 36 | 17 | 29 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 14 | 33 | 19 | 33 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 58 | 19 | 8 | 15 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 40 | 37 | 10 | 13 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 65 | 18 | 6 | 10 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | - | - | - | - |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | - | - | - | - |
---|
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (2460 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 31 | 29 | 39 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 26 | 38 | 16 | 20 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 19 | 38 | 18 | 24 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 70 | 16 | 6 | 8 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 49 | 37 | 7 | 7 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 75 | 15 | 4 | 5 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | - | - | - | - |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | - | - | - | - |
---|
Bestående länk till den här sidan