Skillnader jämfört med andra personers svar
Svarargrupp som jämförs: Allmän utbildning (3862 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning)*** Se frågans fördelning: Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning) Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)*** Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer) Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att presentera information i undervisningssituationer *** Se frågans fördelning: Att presentera information i undervisningssituationer Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys)*** Se frågans fördelning: Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys) Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna*** Se frågans fördelning: Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda mångsidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning)*** Se frågans fördelning: Jag kan använda mångsidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning) Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mobilapparater (t.ex. pekdatorer, smarttelefoner) *** Se frågans fördelning: Mobilapparater (t.ex. pekdatorer, smarttelefoner) Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.*** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Feedback till eleverna** Se frågans fördelning: Feedback till eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Att möjliggöra eller stöda muntliga presentationer som eleverna håller ensamma eller tillsammans** Se frågans fördelning: Att möjliggöra eller stöda muntliga presentationer som eleverna håller ensamma eller tillsammans Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.* Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner.* Se frågans fördelning: Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner. Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar.* Se frågans fördelning: Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.* Se frågans fördelning: Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.* Se frågans fördelning: Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare.* Se frågans fördelning: Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.* Se frågans fördelning: Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Digitala informationskällor (t.ex. webbsidor, wiki, uppslagsverk) * Se frågans fördelning: Digitala informationskällor (t.ex. webbsidor, wiki, uppslagsverk) Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag kan bygga och programmera olika robotar (t.ex. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).*** Se frågans fördelning: Jag kan bygga och programmera olika robotar (t.ex. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot). Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda smidigt någon grafisk programmeringsmiljö som är avsedd för undervisning (t.ex. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda smidigt någon grafisk programmeringsmiljö som är avsedd för undervisning (t.ex. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm). Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.*** Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python).*** Se frågans fördelning: Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python). Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan handleda mina elever i att göra animationer (t.ex. iMotion, Giphy, Animaatiokone).*** Se frågans fördelning: Jag kan handleda mina elever i att göra animationer (t.ex. iMotion, Giphy, Animaatiokone). Medeltal för den egna svarargruppen -1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag lär mina elever olika sätt genom vilka de kan delta i samhällelig verksamhet på webben.*** Se frågans fördelning: Jag lär mina elever olika sätt genom vilka de kan delta i samhällelig verksamhet på webben. Medeltal för den egna svarargruppen -0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan skriva ut med 3D-skrivare.*** Se frågans fördelning: Jag kan skriva ut med 3D-skrivare. Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Simulations- och modelleringsprogram (t.ex. AutoCad, 123D Design)*** Se frågans fördelning: Simulations- och modelleringsprogram (t.ex. AutoCad, 123D Design) Medeltal för den egna svarargruppen -2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar.*** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll.*** Se frågans fördelning: Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
försvagar elevernas skrivförmåga*** Se frågans fördelning: försvagar elevernas skrivförmåga Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Smarttelefon*** Se frågans fördelning: Smarttelefon Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
förbättrar elevernas studieprestationer*** Se frågans fördelning: förbättrar elevernas studieprestationer Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag gör pauser i elevernas arbete för att förhindra att de sitter för länge.*** Se frågans fördelning: Jag gör pauser i elevernas arbete för att förhindra att de sitter för länge. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
försvagar elevernas matematiska förmåga*** Se frågans fördelning: försvagar elevernas matematiska förmåga Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna *** Se frågans fördelning: minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
minskar elevernas intresse för studierna *** Se frågans fördelning: minskar elevernas intresse för studierna Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag diskuterar ofta med mina elever om tillförlitligheten hos information på webben och tillbörlig användning av informationen.*** Se frågans fördelning: Jag diskuterar ofta med mina elever om tillförlitligheten hos information på webben och tillbörlig användning av informationen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Mediekunskap Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*** Se frågans fördelning: Mediekunskap Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan handleda mina elever i att använda virtuell (VR) och/eller förstärkt verklighet (AR).*** Se frågans fördelning: Jag kan handleda mina elever i att använda virtuell (VR) och/eller förstärkt verklighet (AR). Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.*** Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering*** Se frågans fördelning: Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.6 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Mina elever bygger en egen portfolio i en digital lärmiljö.*** Se frågans fördelning: Mina elever bygger en egen portfolio i en digital lärmiljö. Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.** Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data.** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Verktyg för datainsamling och uppföljning (t.ex. apparater med sensorer för temperatur, ljus eller hastighet)** Se frågans fördelning: Verktyg för datainsamling och uppföljning (t.ex. apparater med sensorer för temperatur, ljus eller hastighet) Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
minskar elevernas samarbete med andra elever** Se frågans fördelning: minskar elevernas samarbete med andra elever Medeltal för den egna svarargruppen -0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Lärarens pedagogiska förmåga att använda informations- och kommunikationsteknik för individuellt lärande. Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:** Se frågans fördelning: Lärarens pedagogiska förmåga att använda informations- och kommunikationsteknik för individuellt lärande. Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Beaktande av upphovsrätten Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:** Se frågans fördelning: Beaktande av upphovsrätten Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Att stöda multidisciplinärt och fenomenbaserat lärande.* Se frågans fördelning: Att stöda multidisciplinärt och fenomenbaserat lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Telefon med basfunktioner* Se frågans fördelning: Telefon med basfunktioner Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
hjälper eleverna att förena och behandla information effektivare* Se frågans fördelning: hjälper eleverna att förena och behandla information effektivare Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina elevers föräldrar deltar i bedömningen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.* Se frågans fördelning: Mina elevers föräldrar deltar i bedömningen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.* Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I bedömningen av elevernas lärande utnyttjar jag digitalt portfolioarbete.* Se frågans fördelning: I bedömningen av elevernas lärande utnyttjar jag digitalt portfolioarbete. Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Handledning av eleverna i digitala lärandemiljöer Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:* Se frågans fördelning: Handledning av eleverna i digitala lärandemiljöer Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad.* Se frågans fördelning: IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har utnyttjat de tidigare resultaten från denna undersökning i utvecklingen av mitt arbete.* Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat de tidigare resultaten från denna undersökning i utvecklingen av mitt arbete. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Pekdator* Se frågans fördelning: Pekdator Medeltal för den egna svarargruppen -0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork)* Se frågans fördelning: Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork) Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.* Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.* Se frågans fördelning: I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat, Instagram)* Se frågans fördelning: Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat, Instagram) Medeltal för den egna svarargruppen -1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha).* Se frågans fördelning: Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha). Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Jämförelse av delområden
I det nedanstående ser du hur dina egna svar placerar sig i förhållande till den svarargrupp som jämförs. Balkens storlek visar hur stor del av svararna finns i denna grupp.
Klart sämre än genomsnittet | Lite sämre än genomsnittet | Genomsnittet | Lite bättre än genomsnittet | Klart bättre än genomsnittet | |
---|---|---|---|---|---|
Teknologiska färdigheter | 21 | 21 | 23 | 18 | 18 |
Rutiner | 21 | 19 | 28 | 12 | 19 |
Inställning | 28 | 23 | 20 | 19 | 10 |
Undervisningsbruk | 16 | 25 | 22 | 20 | 18 |
Kunnande | 21 | 18 | 32 | 16 | 13 |