Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2016 (166 st.) | År 2015 (142 st.) | År 2014 (170 st.) | År 2013 (159 st.) | År 2012 (77 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*** Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.** Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.** Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.* Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal* Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.** Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.