Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2016 (77 st.) | År 2015 (66 st.) | År 2014 (63 st.) | År 2013 (53 st.) | År 2012 (12 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.** Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal** Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.* Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.* Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter. Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.* Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.* Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.