Bildkonst, 2017

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2016 (77 st.) |   År 2015 (66 st.) |   År 2014 (63 st.) |   År 2013 (53 st.) |   År 2012 (12 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.**
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.**
Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal**
Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*
Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.*
Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.***
Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.*
Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.*
Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.