Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2016 (174 st.) | År 2015 (164 st.) | År 2014 (164 st.) | År 2013 (223 st.) | År 2012 (88 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*** Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.** Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)* Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer) Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.* Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.* Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen -0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.