Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2016 (132 st.) | År 2015 (123 st.) | År 2014 (166 st.) | År 2013 (163 st.) | År 2012 (71 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.* Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.* Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Arbetsgemenskapen har en positiv inställning till försök med nya saker i undervisningen.* Se frågans fördelning: Arbetsgemenskapen har en positiv inställning till försök med nya saker i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.* Se frågans fördelning: I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.* Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.* Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter. Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.*** Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal* Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.* Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.