Kartläggning av kunnande: Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer
Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning | |
---|---|---|
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 1.8 | 1.8 |
Svarens fördelning (250 personer som svarat)
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter). | 31 | 49 | 12 | 8 |
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. | 1 | 8 | 16 | 59 | 16 |
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video). | 21 | 33 | 14 | 23 | 9 |
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet. | 3 | 21 | 25 | 43 | 8 |
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen. | - | - | - | - | - |
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (224 personer som svarat)
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter). | 31 | 50 | 11 | 8 |
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. | 1 | 8 | 16 | 59 | 16 |
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video). | 21 | 33 | 14 | 24 | 9 |
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet. | 3 | 21 | 24 | 43 | 8 |
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen. | - | - | - | - | - |