Kartläggning av kunnande: Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran
Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning | |
---|---|---|
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 2.6 | 2.7 |
Svarens fördelning (250 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 2 | 33 | 42 | 18 | 4 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (134 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 1 | 30 | 39 | 24 | 6 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |