« Tillbaka
Kartläggning av kunnande: Basfärdigheter i informationsteknik
| Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning |
Basfärdigheter i informationsteknik |
1.4 | 1.2 |
Svarens fördelning (250 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 46 | 20 | 34 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 31 | 44 | 6 | 18 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 22 | 48 | 15 | 16 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 77 | 15 | 4 | 4 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 65 | 29 | 2 | 4 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 85 | 12 | 1 | 2 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | - | - | - | - |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | - | - | - | - |
---|
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (130 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 2 | 52 | 22 | 25 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 41 | 44 | 4 | 11 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 28 | 51 | 10 | 12 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 85 | 12 | 2 | 2 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 70 | 26 | 1 | 3 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 89 | 10 | 1 | 0 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | - | - | - | - |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | - | - | - | - |
---|
Bestående länk till den här sidan