« Tillbaka
Kartläggning av kunnande: Basfärdigheter i informationsteknik
| Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning |
Basfärdigheter i informationsteknik |
1.4 | 1.2 |
Svarens fördelning (662 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 39 | 26 | 34 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 29 | 43 | 11 | 17 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 21 | 45 | 16 | 18 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 78 | 15 | 3 | 3 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 63 | 32 | 2 | 3 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 86 | 10 | 2 | 1 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 6 | 54 | 22 | 19 |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 58 | 33 | 6 | 2 |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | 98 | 2 | 0 | 0 |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | 98 | 2 | 0 | 0 |
---|
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (338 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 46 | 27 | 26 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 37 | 43 | 9 | 11 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 26 | 47 | 13 | 13 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 85 | 12 | 2 | 1 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 69 | 28 | 1 | 2 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 90 | 8 | 1 | 1 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 8 | 58 | 21 | 14 |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 65 | 30 | 3 | 1 |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | 98 | 2 | 0 | 0 |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | 99 | 1 | 0 | 0 |
---|
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2014 och 26.1.2021. Uppgifterna på denna sida ändras inte.