IKT-kunnande
662 som svarat har fyllt i kompetenskartläggningen.
Tips: genom att klicka på delområdets namn får du fram vilka frågor ifrågavarande delområde består av.
Delområden jämfört med andra som svarat
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Lite bättre än genomsnittet | Klart bättre än genomsnittet | |
---|---|---|
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 24 | 22 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 18 | 17 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 21 | 14 |
Undervisning med hjälp av video | 21 | 12 |
Elektronisk kommunikation | 16 | 16 |
Informationssökning och informationshantering | 18 | 12 |
Mobilutrustning | 18 | 10 |
Informationssäkerhet och datasekretess | 5 | 16 |
Ljud, video och bild | 15 | 7 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 13 | 6 |
Programmering | 0 | 1 |
Lite sämre än genomsnittet | Klart sämre än genomsnittet | |
---|---|---|
Programmering | 96 | 0 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 28 | 37 |
Ljud, video och bild | 33 | 31 |
Undervisning med hjälp av video | 18 | 39 |
Informationssäkerhet och datasekretess | 28 | 25 |
Informationssökning och informationshantering | 24 | 27 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 21 | 27 |
Elektronisk kommunikation | 23 | 24 |
Mobilutrustning | 22 | 23 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 19 | 24 |
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 20 | 14 |
Intresse för utbildningar inom kartlagda kompetensområden
I det nedanstående finns de kompetensområden med utbildningar som de som svarat är intresserade av. Den nuvarande kompetensnivån hos de personer som är intresserade av en viss utbildning ser du genom att klicka på rubriken.
Intresse för andra utbildningar
I det nedanstående finns det populäraste utbildningsämnet som användarna själv matat in och valt.
Svenska | |
---|---|
Undervisning i eget ämne och IKT | 73.0 |
Surfplattans användning i undervisningen | 55.9 |
Aktivera eleverna och pedagogik | 50.9 |
Mångsidig användning av den egna skolans utrustning | 48.3 |
Utnyttja elevernas egna smarttelefoner/suftplattor i undervisningen | 47.1 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i språkundervisningen | 46.4 |
Pelien käyttö opetuksessa | 39.9 |
IKT i undervisning i engelska | 39.3 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 32.2 |
Elektronisk plattform och dess mångsidiga användning | 23.3 |
Utbildningar som behövs för att använda skolans IKT -verktyg | 22.2 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i undervsiningen språkundervisningen | 21.8 |
Interaktiv skrivtavla | 21.6 |
Gemensamma pedagogiska sätt att använda surfplattor | 20.8 |
Mångsidig användning av den egna skolans program | 19.9 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 19.9 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 18.4 |
Förena text, ljud och bild t.ex. till en internettidning | 17.2 |
Interaktiv skrivtavla | 16.3 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 15.0 |
Mediafostran | 14.7 |
Använda bloggar effektivt i undervisningen och i examensprocesser | 14.4 |
Bildbehandling | 13.9 |
Digital videoeditering | 12.5 |
Brister i mina baskunskaper:Fronter | 11.5 |
Mobiilioppiminen | 11.0 |
Omaan aineeseen valmiit materiaalit | 10.3 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 8.8 |
Lära använda word? o.a. basprogram | 8.0 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 7.6 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 6.5 |
Utveckla skolans IKT | 6.3 |
Kieltenopetuksen valmiita materiaaleja verkossa | 6.3 |
Ruotsinkieli | 6.2 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 5.4 |
Tvt:n perustaidot | 5.1 |
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2014 och 26.11.2020. Uppgifterna på denna sida ändras inte.