IKT-kunnande
155 som svarat har fyllt i kompetenskartläggningen.
Tips: genom att klicka på delområdets namn får du fram vilka frågor ifrågavarande delområde består av.
Delområden jämfört med andra som svarat
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Lite bättre än genomsnittet | Klart bättre än genomsnittet | |
---|---|---|
Basfärdigheter i informationsteknik | 9 | 85 |
Ljud, video och bild | 17 | 74 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 21 | 64 |
Undervisning med hjälp av video | 16 | 66 |
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 17 | 55 |
Mobilutrustning | 26 | 47 |
Elektronisk kommunikation | 23 | 50 |
Informationssökning och informationshantering | 15 | 54 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 22 | 40 |
Informationssäkerhet och datasekretess | 52 | 0 |
Lite sämre än genomsnittet | Klart sämre än genomsnittet | |
---|---|---|
Informationssäkerhet och datasekretess | 25 | 6 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 11 | 6 |
Mobilutrustning | 7 | 6 |
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 10 | 3 |
Undervisning med hjälp av video | 3 | 8 |
Informationssökning och informationshantering | 10 | 2 |
Elektronisk kommunikation | 4 | 6 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 4 | 3 |
Ljud, video och bild | 3 | 2 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 1 | 0 |
Intresse för utbildningar inom kartlagda kompetensområden
I det nedanstående finns de kompetensområden med utbildningar som de som svarat är intresserade av. Den nuvarande kompetensnivån hos de personer som är intresserade av en viss utbildning ser du genom att klicka på rubriken.
Intresse för andra utbildningar
I det nedanstående finns det populäraste utbildningsämnet som användarna själv matat in och valt.
Informationsteknik | |
---|---|
Surfplattans användning i undervisningen | 52.3 |
Undervisning i eget ämne och IKT | 48.4 |
Utnyttja elevernas egna smarttelefoner/suftplattor i undervisningen | 42.6 |
Aktivera eleverna och pedagogik | 38.1 |
Gemensamma pedagogiska sätt att använda surfplattor | 31.0 |
Pelien käyttö opetuksessa | 29.7 |
Utveckla skolans IKT | 27.1 |
Mångsidig användning av den egna skolans utrustning | 25.2 |
Digital videoeditering | 21.3 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 20.0 |
Bildbehandling | 16.1 |
Interaktiv skrivtavla | 16.1 |
Mediafostran | 14.8 |
Elektronisk plattform och dess mångsidiga användning | 14.8 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 14.2 |
Interaktiv skrivtavla | 13.5 |
Mångsidig användning av den egna skolans program | 12.3 |
Förena text, ljud och bild t.ex. till en internettidning | 12.3 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 11.6 |
Mobiilioppiminen | 11.6 |
Använda bloggar effektivt i undervisningen och i examensprocesser | 11.0 |
Utbildningar som behövs för att använda skolans IKT -verktyg | 9.7 |
Ohjelmointi | 9.7 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 8.4 |
Matematiikka ohjelmia esim.geogebra | 8.4 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 7.7 |
Sähköiset yo kokeet | 7.1 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 6.5 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 5.8 |
GeoGebran hyödyntäminen yläkoulussa | 5.8 |
Tvt -osaamisen johtaminen | 5.2 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 5.2 |
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka | 5.2 |
Android ohjelmointi | 5.2 |