IKT-kunnande
250 som svarat har fyllt i kompetenskartläggningen.
Tips: genom att klicka på delområdets namn får du fram vilka frågor ifrågavarande delområde består av.
Delområden jämfört med andra som svarat
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Lite bättre än genomsnittet | Klart bättre än genomsnittet | |
---|---|---|
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 22 | 22 |
Mobilutrustning | 24 | 12 |
Elektronisk kommunikation | 20 | 12 |
Undervisning med hjälp av video | 20 | 12 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 18 | 9 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 13 | 12 |
Ljud, video och bild | 16 | 6 |
Informationssökning och informationshantering | 8 | 12 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 13 | 6 |
Informationssäkerhet och datasekretess | 11 | 0 |
Lite sämre än genomsnittet | Klart sämre än genomsnittet | |
---|---|---|
Informationssäkerhet och datasekretess | 51 | 18 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 35 | 30 |
Ljud, video och bild | 33 | 30 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 32 | 26 |
Undervisning med hjälp av video | 11 | 44 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 22 | 28 |
Informationssökning och informationshantering | 23 | 27 |
Elektronisk kommunikation | 18 | 26 |
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 25 | 15 |
Mobilutrustning | 21 | 18 |
Intresse för utbildningar inom kartlagda kompetensområden
I det nedanstående finns de kompetensområden med utbildningar som de som svarat är intresserade av. Den nuvarande kompetensnivån hos de personer som är intresserade av en viss utbildning ser du genom att klicka på rubriken.
Intresse för andra utbildningar
I det nedanstående finns det populäraste utbildningsämnet som användarna själv matat in och valt.
Svenska | |
---|---|
Undervisning i eget ämne och IKT | 70.8 |
Surfplattans användning i undervisningen | 62.0 |
Mångsidig användning av den egna skolans utrustning | 54.0 |
Aktivera eleverna och pedagogik | 50.8 |
Utnyttja elevernas egna smarttelefoner/suftplattor i undervisningen | 47.2 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i språkundervisningen | 40.4 |
IKT i undervisning i engelska | 38.8 |
Pelien käyttö opetuksessa | 31.6 |
Gemensamma pedagogiska sätt att använda surfplattor | 23.6 |
Interaktiv skrivtavla | 23.6 |
Utbildningar som behövs för att använda skolans IKT -verktyg | 22.0 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 21.6 |
Interaktiv skrivtavla | 20.8 |
Mångsidig användning av den egna skolans program | 20.4 |
Elektronisk plattform och dess mångsidiga användning | 20.0 |
Använda bloggar effektivt i undervisningen och i examensprocesser | 17.6 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i undervsiningen språkundervisningen | 16.0 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 15.2 |
Förena text, ljud och bild t.ex. till en internettidning | 14.8 |
Bildbehandling | 14.4 |
Digital videoeditering | 13.6 |
Brister i mina baskunskaper:Fronter | 13.2 |
Mediafostran | 12.4 |
Lära använda word? o.a. basprogram | 10.0 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 8.8 |
Utveckla skolans IKT | 8.4 |
Mobiilioppiminen | 8.4 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 8.4 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 7.6 |
Tvt:n perustaidot | 6.8 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 6.8 |
Ruotsinkieli | 6.0 |
Sähköiset yo kokeet | 6.0 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 5.6 |