Kartläggning av kunnande: Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer
Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning | |
---|---|---|
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 2.1 | 2.1 |
Svarens fördelning (4967 personer som svarat)
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter). | 24 | 40 | 17 | 18 |
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. | 3 | 10 | 13 | 53 | 21 |
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video). | 13 | 27 | 14 | 29 | 15 |
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet. | 3 | 14 | 19 | 50 | 13 |
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen. | - | - | - | - | - |
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (4172 personer som svarat)
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter). | 22 | 41 | 18 | 18 |
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. | 2 | 9 | 12 | 55 | 22 |
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video). | 11 | 28 | 14 | 31 | 16 |
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet. | 3 | 14 | 18 | 52 | 13 |
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen. | - | - | - | - | - |