« Tillbaka
Kartläggning av kunnande: Basfärdigheter i informationsteknik
| Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning |
Basfärdigheter i informationsteknik |
1.8 | 1.6 |
Svarens fördelning (14050 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 23 | 28 | 48 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 19 | 36 | 18 | 27 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 14 | 32 | 21 | 32 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 59 | 19 | 8 | 14 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 40 | 38 | 11 | 11 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 65 | 19 | 6 | 9 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 5 | 46 | 25 | 22 |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 44 | 39 | 11 | 6 |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | 82 | 7 | 6 | 4 |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | 91 | 5 | 2 | 2 |
---|
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (7211 personer som svarat)
| Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden |
---|
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). | 1 | 28 | 33 | 38 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar). | 26 | 38 | 17 | 18 |
---|
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). | 19 | 38 | 21 | 23 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). | 70 | 16 | 6 | 8 |
---|
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). | 49 | 36 | 8 | 6 |
---|
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). | 76 | 15 | 4 | 4 |
---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 7 | 52 | 25 | 16 |
---|
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 51 | 36 | 8 | 4 |
---|
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. | 86 | 6 | 5 | 2 |
---|
Jag kan programmera i något programspråk (t.ex.. C, Java, PHP, Javascript, C ++, Python) mångsidigt med studeranden. | 95 | 3 | 1 | 1 |
---|
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 31.12.2013 och 23.9.2019. Uppgifterna på denna sida ändras inte.