IKT-kunnande
14050 som svarat har fyllt i kompetenskartläggningen.
Tips: genom att klicka på delområdets namn får du fram vilka frågor ifrågavarande delområde består av.
Nivåer 3-4 | Nivåer 2-3 | Nivåer 1-2 | Nivåer 0-1 | |
---|---|---|---|---|
Presentationsteknik i undervisningsbruk | 42 | 44 | 11 | 3 |
Informationssäkerhet och datasekretess | 32 | 48 | 17 | 2 |
Informationssökning och informationshantering | 20 | 40 | 27 | 13 |
Elektronisk kommunikation | 17 | 45 | 33 | 5 |
Mobilutrustning | 16 | 36 | 35 | 13 |
Ljud, video och bild | 14 | 15 | 30 | 41 |
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 13 | 39 | 32 | 16 |
Elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer | 12 | 55 | 29 | 4 |
Basfärdigheter i informationsteknik | 11 | 25 | 44 | 21 |
Undervisning med hjälp av video | 7 | 10 | 20 | 63 |
Programmering | 3 | 7 | 6 | 84 |
Intresse för utbildningar inom kartlagda kompetensområden
I det nedanstående finns de kompetensområden med utbildningar som de som svarat är intresserade av. Den nuvarande kompetensnivån hos de personer som är intresserade av en viss utbildning ser du genom att klicka på rubriken.
Intresse för andra utbildningar
I det nedanstående finns det populäraste utbildningsämnet som användarna själv matat in och valt.
Alla som svarat | |
---|---|
Surfplattans användning i undervisningen | 57 |
Mångsidig användning av den egna skolans utrustning | 49 |
Aktivera eleverna och pedagogik | 45 |
Undervisning i eget ämne och IKT | 39 |
Utnyttja elevernas egna smarttelefoner/suftplattor i undervisningen | 37 |
Pelien käyttö opetuksessa | 37 |
Bildbehandling | 28 |
Gemensamma pedagogiska sätt att använda surfplattor | 27 |
Mångsidig användning av den egna skolans program | 26 |
Förena text, ljud och bild t.ex. till en internettidning | 23 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 22 |
Interaktiv skrivtavla | 22 |
Utbildningar som behövs för att använda skolans IKT -verktyg | 22 |
Mediafostran | 22 |
Digital videoeditering | 20 |
Elektronisk plattform och dess mångsidiga användning | 19 |
Interaktiv skrivtavla | 14 |
Använda bloggar effektivt i undervisningen och i examensprocesser | 13 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 13 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 13 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 12 |
Utveckla skolans IKT | 12 |
Mobiilioppiminen | 11 |
Brister i mina baskunskaper:Fronter | 10 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i språkundervisningen | 10 |
IKT i undervisning i engelska | 10 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 8 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 7 |
Omaan aineeseen valmiit materiaalit | 6 |
Konkreta sätt att utnyttja surfplattor i undervsiningen språkundervisningen | 6 |
Lära använda word? o.a. basprogram | 6 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 6 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 5 |
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 31.12.2013 och 22.9.2018. Uppgifterna på denna sida ändras inte.