Vuosiraportti 31.12.2015-18.6.2019

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2024 (1505 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.***
Katso kysymyksen jakauma: Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.***
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Työyhteisön ilmapiiri on myönteinen uusien asioiden kokeilemiseen opetuksessa.***
Katso kysymyksen jakauma: Työyhteisön ilmapiiri on myönteinen uusien asioiden kokeilemiseen opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.***
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.***
Katso kysymyksen jakauma: Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.***
Katso kysymyksen jakauma: Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni.***
Katso kysymyksen jakauma: Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Koen itseni yksinäiseksi TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.***
Katso kysymyksen jakauma: Koen itseni yksinäiseksi TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista.***
Katso kysymyksen jakauma: TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?***
Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.***
Katso kysymyksen jakauma: TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.***
Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys.***
Katso kysymyksen jakauma: Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin.***
Katso kysymyksen jakauma: Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.***
Katso kysymyksen jakauma: Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*
Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.

Useammin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään useammin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

31.12.2015-18.6.2019Vuosi 2012
Kirjakuja.fi30
Yle Areena80
Pinterest51
LibreOffice Writer10
Google+10
Fronter00

Harvemmin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään harvemmin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

31.12.2015-18.6.2019Vuosi 2012
Microsoft Word1286
Wilma068
Kirjasarjan tehtävät858
YouTube1156
Wikipedia954
Microsoft PowerPoint953
Vaihtelevat netistä poimitut sivustot746
WSOY:n oppimispelit336
Microsoft Excel533
Oppikirjojen sähköinen materiaali935
Sanoma pro834
Microsoft Paint320
OpenOffice Write218
Ekapeli318
KiVa-pelit215
Pedanet621
Otavan oppimispelit ja tehtävät417
Moodle110
Windows Movie Maker212
Adobe Photoshop17
LukiMat28
GIMP17
Facebook39
Paint Shop Pro16
Papunet310
Picasa16
Google Docs29
SMART Notebook16
Opettaja.tv49
Geogebra14
Edu.fi48
Perunakellari48
Abitreenit13
Pages13
Ylen opettaja.tv59
Twitter02
Prezi12
Netistä löytämiäni valmiita tehtäviä78
IMovie34