Vuosiraportti 1.1.2013-17.4.2024

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2024 (1480 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.***
Katso kysymyksen jakauma: Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.***
Katso kysymyksen jakauma: Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.***
Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista.***
Katso kysymyksen jakauma: TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.***
Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.**
Katso kysymyksen jakauma: Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta videovälitteinen opetus.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta videovälitteinen opetus.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.*
Katso kysymyksen jakauma: Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulullani on järjestetty tekninen lähituki (esim. digitalkkari).*
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on järjestetty tekninen lähituki (esim. digitalkkari).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.***
Katso kysymyksen jakauma: Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Onko koulussasi käytössä langaton verkko?***
Katso kysymyksen jakauma: Onko koulussasi käytössä langaton verkko?
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.***
Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.***
Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sujuvasti kosketustaulua tai vastaavaa interaktiivista esitystekniikkaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti kosketustaulua tai vastaavaa interaktiivista esitystekniikkaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Onko koulullasi käytössä langaton verkko, joka toimii kaikissa koulun tiloissa?***
Katso kysymyksen jakauma: Onko koulullasi käytössä langaton verkko, joka toimii kaikissa koulun tiloissa?
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppijat käyttävät tunneillani luokan esitystekniikkaa, kuten kosketustaulua tai dokumenttikameraa.***
Katso kysymyksen jakauma: Oppijat käyttävät tunneillani luokan esitystekniikkaa, kuten kosketustaulua tai dokumenttikameraa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni.***
Katso kysymyksen jakauma: Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää jotakin sähköistä oppimisympäristöä (esim. Moodle, Opit, Fronter).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin sähköistä oppimisympäristöä (esim. Moodle, Opit, Fronter).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
TVT:an liittyvistä kouluttautumismahdollisuuksista tiedotetaan koulullani aktiivisesti.***
Katso kysymyksen jakauma: TVT:an liittyvistä kouluttautumismahdollisuuksista tiedotetaan koulullani aktiivisesti.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Koen itseni yksinäiseksi TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.***
Katso kysymyksen jakauma: Koen itseni yksinäiseksi TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille.***
Katso kysymyksen jakauma: Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan ohjata oppijoita verkossa käyttäytymiseen (“netiketti”).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita verkossa käyttäytymiseen (“netiketti”).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?***
Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää esitysgrafiikkaohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tehdä animaatiota sekä monipuolista sisältöä sisältäviä esityksiä).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää esitysgrafiikkaohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tehdä animaatiota sekä monipuolista sisältöä sisältäviä esityksiä).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sähköisiä oppimisympäristöjä kaksisuuntaisen viestinnän välineenä.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköisiä oppimisympäristöjä kaksisuuntaisen viestinnän välineenä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Käytän TVT:a käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisemmin.***
Katso kysymyksen jakauma: Käytän TVT:a käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisemmin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).***
Katso kysymyksen jakauma: Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.***
Katso kysymyksen jakauma: TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan ohjata oppijoita valitsemaan ja vertailemaan tietolähteitä.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita valitsemaan ja vertailemaan tietolähteitä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Tunnen opetukseni kannalta keskeiset sähköiset tietolähteet.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen opetukseni kannalta keskeiset sähköiset tietolähteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää tekstinkäsittelyohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tyylejä ja automaattisia sisällysluetteloita).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tekstinkäsittelyohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tyylejä ja automaattisia sisällysluetteloita).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Hyödynnän oppijoiden omaa osaamista tietoteknisten ongelmien ratkaisussa.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän oppijoiden omaa osaamista tietoteknisten ongelmien ratkaisussa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Osaan käyttää sähköisiä työkaluja tiedon tallentamiseen ja järjestelemiseen.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköisiä työkaluja tiedon tallentamiseen ja järjestelemiseen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää yhteisöllisiä sisällöntuotantopalveluita (esim. blogit, wikit).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää yhteisöllisiä sisällöntuotantopalveluita (esim. blogit, wikit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.**
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan ohjata oppijoita kriittisen medialukutaidon omaksumiseen.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita kriittisen medialukutaidon omaksumiseen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta Mobiililaitteet.**
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta Mobiililaitteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.**
Katso kysymyksen jakauma: Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää sujuvasti luokan äänentoistolaitteita.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti luokan äänentoistolaitteita.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.**
Katso kysymyksen jakauma: Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin.**
Katso kysymyksen jakauma: Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Koulullani on järjestetty keskitetty tekninen tuki (esim. helpdesk).*
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on järjestetty keskitetty tekninen tuki (esim. helpdesk).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan äänenkäsittelyn perusteet (esim. nauhoittaminen, editointi).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan äänenkäsittelyn perusteet (esim. nauhoittaminen, editointi).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?*
Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan videonkäsittelyn perusteet (esim. leikkaaminen, eri lähteiden yhdistely).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan videonkäsittelyn perusteet (esim. leikkaaminen, eri lähteiden yhdistely).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Käytän etäopetuksen osana videovälitteistä opetusta.*
Katso kysymyksen jakauma: Käytän etäopetuksen osana videovälitteistä opetusta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.*
Katso kysymyksen jakauma: TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Ymmärrän henkilötietojen käyttöön liittyvät vaatimukset ja riskit ja otan ne huomioon oppijoiden tietoja käsitellessäni.*
Katso kysymyksen jakauma: Ymmärrän henkilötietojen käyttöön liittyvät vaatimukset ja riskit ja otan ne huomioon oppijoiden tietoja käsitellessäni.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan arvioida verkosta saadun tiedon luotettavuuden.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan arvioida verkosta saadun tiedon luotettavuuden.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköinen viestintä.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköinen viestintä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.

Useammin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään useammin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

1.1.2013-17.4.2024Vuosi 2014
Adobe Connect10

Harvemmin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään harvemmin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

1.1.2013-17.4.2024Vuosi 2014
Sanomapro.fi1043
Yle Areena1658
Wilma1173
Microsoft Excel1241
YouTube2274
Sanoma pro1545
Internet Explorer1172
Google-kuvat1862
Netistä löytämiäni valmiita tehtäviä1555
Windows1175
Google Chrome542
Microsoft Word2687
Oppikirjojen sähköinen materiaali1653
Kirjasarjan tehtävät1556
Microsoft PowerPoint1963
Mozilla Firefox956
Wikipedia1862
Edu.fi932
Vaihtelevat netistä poimitut sivustot1337
Primus323
Safari220
Google Earth828
Sanakirja.org725
Opettaja.tv726
Yle Elävä Arkisto827
SMART Notebook318
Otavan opepalvelu521
Helmi216
Dropbox419
Google-kääntäjä723
Otavan oppimispelit ja tehtävät722
WSOY:n oppimispelit621
Fronter316
Google Drive519
Perunakellari721
Ekapeli518
iOS112
Otava opepalvelu619
Google Docs518
KiVa-pelit314
IPad opetussovelluksia415
Perunakellari.fi415
OpenOffice Write516
Kirjakuja.fi516
Google-sivustot821
Papunet.fi414
Microsoft Paint616
IMovie313
Facebook515
Adobe Acrobat615
SanomaPron pelit515
LukiMat311
Prezi210
IPad appseja412
Pinterest514
Moodle412
Abitreenit310
Papunet513
Pedanet917
Android16
Paint Shop Pro17
Ylen opettaja.tv816
Windows Movie Maker411
Pages16
GIMP27
Linux15
Adobe Photoshop27
Geogebra15
Picasa25
OS X02
LibreOffice Writer23
Twitter12
Google+12