Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2024 (1195 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*** Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.*** Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.*** Katso kysymyksen jakauma: Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.*** Katso kysymyksen jakauma: Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.*** Katso kysymyksen jakauma: Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*** Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*** Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi). Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa.*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero) |
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.** Katso kysymyksen jakauma: Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.* Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta Ohjelmointi.* Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta Ohjelmointi. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Käytän opetukseen liittyvissä palveluissa hyviä salasanoja.* Katso kysymyksen jakauma: Käytän opetukseen liittyvissä palveluissa hyviä salasanoja. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*** Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.*** Katso kysymyksen jakauma: Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.*** Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista.*** Katso kysymyksen jakauma: TVT-laitteiden (esim. tietokoneet, tabletit) käyttö koulussani edellyttää käyttövuoron varaamista. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Kouluni tukee TVT-koulutuksiin osallistumista. *** Katso kysymyksen jakauma: Kouluni tukee TVT-koulutuksiin osallistumista. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Kuinka usein oppijat käyttävät tabletteja tunneillasi?*** Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein oppijat käyttävät tabletteja tunneillasi? Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Kuinka usein käytät tablettia opetuksessasi tai sen suunnittelussa?*** Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein käytät tablettia opetuksessasi tai sen suunnittelussa? Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero) |
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero) |
Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.*** Katso kysymyksen jakauma: Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan käyttää jotakin sähköistä oppimisympäristöä (esim. Moodle, Opit, Fronter).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin sähköistä oppimisympäristöä (esim. Moodle, Opit, Fronter). Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero) |
Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.*** Katso kysymyksen jakauma: Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero) |
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero) |
Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer). Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero) |
Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?** Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi? Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Osaan käyttää jotakin taulukkolaskentaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft Excel, LibreOffice Calc).** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin taulukkolaskentaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft Excel, LibreOffice Calc). Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa.** Katso kysymyksen jakauma: Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?** Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)? Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.** Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja).** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Tiedän, mitä tarkoitetaan videovälitteisellä opetuksella, ja tunnen joitakin videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä (esim. Adobe Connect, Lync).** Katso kysymyksen jakauma: Tiedän, mitä tarkoitetaan videovälitteisellä opetuksella, ja tunnen joitakin videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä (esim. Adobe Connect, Lync). Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin.** Katso kysymyksen jakauma: Osallistun aktiivisesti kouluni TVT-hankintoihin. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Osaan käyttää sujuvasti dataprojektoria.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti dataprojektoria. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää sujuvasti luokan äänentoistolaitteita.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti luokan äänentoistolaitteita. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt.* Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.* Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni.* Katso kysymyksen jakauma: Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Opetusaiheisiini on vaikea löytää sähköistä materiaalia.* Katso kysymyksen jakauma: Opetusaiheisiini on vaikea löytää sähköistä materiaalia. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Koulullani on riittävän nopea ja vakaa langaton verkko.* Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on riittävän nopea ja vakaa langaton verkko. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää taulukkolaskentaohjelman edistyneitä ominaisuuksia opetuksessani (esim. kaavoja ja luoda erilaisia kuvaajia).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää taulukkolaskentaohjelman edistyneitä ominaisuuksia opetuksessani (esim. kaavoja ja luoda erilaisia kuvaajia). Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Hyödynnän oppijoiden omaa osaamista tietoteknisten ongelmien ratkaisussa.* Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän oppijoiden omaa osaamista tietoteknisten ongelmien ratkaisussa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.* Katso kysymyksen jakauma: Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Onko sinulla TIEKE-tutkinto eli tietokoneen ajokortti?* Katso kysymyksen jakauma: Onko sinulla TIEKE-tutkinto eli tietokoneen ajokortti? Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppijat antavat minulle uusia ideoita TVT:n käyttöön opetuksessa.* Katso kysymyksen jakauma: Oppijat antavat minulle uusia ideoita TVT:n käyttöön opetuksessa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille.* Katso kysymyksen jakauma: Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Useammin käytetyt laitteet ja ohjelmat
Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään useammin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.
1.1.2014-17.4.2024 | Vuosi 2015 | |
---|---|---|
Primus | 2 | 0 |
Wilma | 6 | 0 |
Harvemmin käytetyt laitteet ja ohjelmat
Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään harvemmin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2014 - 17.4.2024. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.