Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (71 kpl) | Vuosi 2024 (1907 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Älypuhelin*** |
Palautteen antaminen oppilaille*** |
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi*** |
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus*** |
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.*** |
Kannettava tietokone*** |
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*** |
Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille*** |
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.*** |
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).*** |
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.*** |
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.** |
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.** |
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu** |
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.** |
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.* |
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.* |
Opettajan pedagoginen kyky käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa oppimisen eriyttämisessä. Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
Oma TVT-valmiuteni ja osaamiseni ovat riittäviä verrattuna opetussuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin.* |
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta* |
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.* |
Kun otan käyttöön uuden palvelun tai sovelluksen, tutustun aina sen käyttöehtoihin.* |
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*** |
Peruspuhelin*** |
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.*** |
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*** |
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa*** |
Pöytäkone*** |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*** |
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan*** |
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*** |
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää** |
Medialukutaito Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:** |
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa** |
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.** |
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa* |
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.* |
Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).* |
Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)* |
Tiedon esittäminen opetustilanteessa* |
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)* |
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.* |
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.* |
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään* |
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä* |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2025 - 14.3.2025. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.