Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (206 kpl) | Vuosi 2024 (1907 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Älypuhelin*** |
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus*** |
Tabletti*** |
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*** |
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.* |
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi* |
Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).* |
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.* |
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.* |
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.* |
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa*** |
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa*** |
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa*** |
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan*** |
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa*** |
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin*** |
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*** |
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*** |
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää*** |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*** |
Pöytäkone*** |
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*** |
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)*** |
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*** |
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään*** |
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*** |
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.*** |
Peruspuhelin*** |
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*** |
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.*** |
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta** |
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.** |
Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).** |
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.** |
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.** |
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.** |
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)* |
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.* |
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu* |
Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)* |
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.* |
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.* |
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)* |
Osaan ohjata oppilaitani animaatioiden tekemisessä (esim. iMotion, Giphy, Animaatiokone).* |
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.* |
Oppilaiden ohjaaminen digitaalisissa oppimisympäristöissä. Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
Minun on vaikeaa löytää laadukasta digitaalista materiaalia opetettaviin aiheisiin* |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2024 - 13.2.2024. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.