Vuosiraportti 1.1.2021-17.4.2024

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2025 (206 kpl) |   Vuosi 2024 (1907 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.***
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa***
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.***
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää***
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa***
Pöytäkone***
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:***
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa***
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan***
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta***
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.***
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään***
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.***
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa***
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.***
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin***
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:***
Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).***
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.**
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.**
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.*
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.*
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.*
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).***
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus***
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.***
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi***
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.***
Älypuhelin***
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.**
Palautteen antaminen oppilaille**
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)*
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.*
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.*
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)*
Tabletti*
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.*
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla.*
Edistää oppimista ja oppimistuloksia.*
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.*
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)*

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.