Vuosiraportti 1.1.2022-7.6.2023

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2025 (206 kpl) |   Vuosi 2024 (1907 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.***
Älypuhelin***
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta***
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa***
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)***
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.***
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.***
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa***
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.***
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.**
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa**
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:**
Kosketustaulu tai esitysnäyttö**
Pöytäkone**
Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).**
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää*
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa*
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään*
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.*
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin*
Koulullani toimii palkattu pedagoginen tukihenkilö TVT:n opetuskäytön apuna*
Tabletti*
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.*
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan*
Tunnen kuntani TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.*
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus***
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).***
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.***
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.***
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi***
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.***
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.**
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)*
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*
Palautteen antaminen oppilaille*
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)*
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.*
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla.*
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*
Kannettava tietokone*
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu*
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.*

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.