Vuosiraportti 1.1.2023-28.1.2023

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2024 (642 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Koulullani toimii palkattu pedagoginen tukihenkilö TVT:n opetuskäytön apuna***
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani toimii palkattu pedagoginen tukihenkilö TVT:n opetuskäytön apuna
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Kannettava tietokone***
Katso kysymyksen jakauma: Kannettava tietokone
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.***
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Kosketustaulu tai esitysnäyttö***
Katso kysymyksen jakauma: Kosketustaulu tai esitysnäyttö
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Koen, että en saa tukea TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.**
Katso kysymyksen jakauma: Koen, että en saa tukea TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Ohjaan oppilaitani suojautumaan yleisiltä tietoturvariskeiltä ja tiedon katoamiselta.**
Katso kysymyksen jakauma: Ohjaan oppilaitani suojautumaan yleisiltä tietoturvariskeiltä ja tiedon katoamiselta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.**
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*
Katso kysymyksen jakauma: Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.*
Katso kysymyksen jakauma: Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tabletti*
Katso kysymyksen jakauma: Tabletti
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)*
Katso kysymyksen jakauma: Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaalisten oppimateriaalien hyödyntäminen

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaalisten oppimateriaalien hyödyntäminen

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.*
Katso kysymyksen jakauma: Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Katso kysymyksen jakauma: antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*
Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Edistää oppimista ja oppimistuloksia.*
Katso kysymyksen jakauma: Edistää oppimista ja oppimistuloksia.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Pöytäkone**
Katso kysymyksen jakauma: Pöytäkone
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.**
Katso kysymyksen jakauma: Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.**
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.**
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Peruspuhelin*
Katso kysymyksen jakauma: Peruspuhelin
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Opastan oppilaitani toimimaan tekijänoikeuksien perusperiaatteiden mukaisesti.*
Katso kysymyksen jakauma: Opastan oppilaitani toimimaan tekijänoikeuksien perusperiaatteiden mukaisesti.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta*
Katso kysymyksen jakauma: Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Saan koulun tarjoamat TVT-laitteet käyttöön oppilaille aina halutessani*
Katso kysymyksen jakauma: Saan koulun tarjoamat TVT-laitteet käyttöön oppilaille aina halutessani
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Hyödynnän oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa sähköisistä arvioinnin välineistä saatavaa dataa eli oppimisanalytiikkaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa sähköisistä arvioinnin välineistä saatavaa dataa eli oppimisanalytiikkaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Älypuhelin*
Katso kysymyksen jakauma: Älypuhelin
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.