Vuosiraportti 1.1.2024-24.2.2024

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2025 (206 kpl) |   Vuosi 2024 (1907 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Älypuhelin***
Tabletti***
Koulussani kollegat tukevat toisiaan TVT-asioissa ilman erillisiä korvauksia.**
Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin.*
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*
Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).*
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.***
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.***
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).***
Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.***
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.**
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu**
Kosketustaulu tai esitysnäyttö**
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.**
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)*
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.*
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi*
Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille*
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)*
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Peruspuhelin*
Pöytäkone*
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.*
Hyödynnän oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa sähköisistä arvioinnin välineistä saatavaa dataa eli oppimisanalytiikkaa.*
Medialukutaito

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.*
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta*
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.*
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)*
Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa*
Oppilaiden ohjaaminen digitaalisissa oppimisympäristöissä.

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden osaamista ja heidän antamiaan ideoita*
Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti.*
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.*
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*
Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning).*
Palautteen antaminen oppilaille*
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.*
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.*
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.