Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (206 kpl) | Vuosi 2024 (1907 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Älypuhelin*** |
Tabletti*** |
Koulussani kollegat tukevat toisiaan TVT-asioissa ilman erillisiä korvauksia.** |
Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin.* |
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.* |
Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).* |
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.* |
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.*** |
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*** |
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*** |
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).*** |
Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.*** |
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.*** |
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.** |
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu** |
Kosketustaulu tai esitysnäyttö** |
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.** |
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)* |
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.* |
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi* |
Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille* |
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)* |
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:* |
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.* |
Peruspuhelin* |
Pöytäkone* |
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.* |
Hyödynnän oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa sähköisistä arvioinnin välineistä saatavaa dataa eli oppimisanalytiikkaa.* |
Medialukutaito Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.* |
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta* |
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä* |
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.* |
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)* |
Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa* |
Oppilaiden ohjaaminen digitaalisissa oppimisympäristöissä. Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden osaamista ja heidän antamiaan ideoita* |
Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti.* |
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.* |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.* |
Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning).* |
Palautteen antaminen oppilaille* |
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.* |
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.* |
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2024 - 24.2.2024. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.