Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (7 kpl) | Vuosi 2024 (1907 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Minun on vaikeaa löytää laadukasta digitaalista materiaalia opetettaviin aiheisiin* Katso kysymyksen jakauma: Minun on vaikeaa löytää laadukasta digitaalista materiaalia opetettaviin aiheisiin Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Kosketustaulu tai esitysnäyttö* Katso kysymyksen jakauma: Kosketustaulu tai esitysnäyttö Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning).* Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning). Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti.* Katso kysymyksen jakauma: Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.* Katso kysymyksen jakauma: Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Saan koulun tarjoamat TVT-laitteet käyttöön oppilaille aina halutessani* Katso kysymyksen jakauma: Saan koulun tarjoamat TVT-laitteet käyttöön oppilaille aina halutessani Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom). Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Palautteen antaminen oppilaille** Katso kysymyksen jakauma: Palautteen antaminen oppilaille Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa* Katso kysymyksen jakauma: Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Opettajan pedagoginen kyky käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa oppimisen eriyttämisessä. Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* Katso kysymyksen jakauma: Opettajan pedagoginen kyky käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa oppimisen eriyttämisessä. Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa: Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu* Katso kysymyksen jakauma: Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.* Katso kysymyksen jakauma: Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta* Katso kysymyksen jakauma: Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan tulostaa 3D-tulostimella. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus* Katso kysymyksen jakauma: Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)* Katso kysymyksen jakauma: Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto) Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).* Katso kysymyksen jakauma: Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone). Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla.* Katso kysymyksen jakauma: Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.* Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2023 - 26.5.2023. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.