Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (2 kpl) | Vuosi 2024 (1907 kpl) | Vuosi 2023 (1628 kpl) | Vuosi 2022 (1652 kpl) | Vuosi 2021 (3882 kpl) | Vuosi 2020 (3594 kpl) | Vuosi 2019 (7810 kpl) | Vuosi 2018 (9609 kpl) | Vuosi 2017 (11934 kpl) | Vuosi 2016 (6094 kpl) | Vuosi 2015 (4850 kpl) | Vuosi 2014 (5331 kpl) | Vuosi 2013 (6031 kpl) | Vuosi 2012 (2380 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*** Katso kysymyksen jakauma: Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä: Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu*** Katso kysymyksen jakauma: Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*** Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit). Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tabletti*** Katso kysymyksen jakauma: Tabletti Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*** Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla.*** Katso kysymyksen jakauma: Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden osaamista ja heidän antamiaan ideoita*** Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden osaamista ja heidän antamiaan ideoita Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.*** Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tekijänoikeuksien huomioonottaminen Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*** Katso kysymyksen jakauma: Tekijänoikeuksien huomioonottaminen Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa: Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.*** Katso kysymyksen jakauma: Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*** Katso kysymyksen jakauma: TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa: Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tiedon esittäminen opetustilanteessa*** Katso kysymyksen jakauma: Tiedon esittäminen opetustilanteessa Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin.*** Katso kysymyksen jakauma: Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Koulullani toimii palkattu pedagoginen tukihenkilö TVT:n opetuskäytön apuna*** Katso kysymyksen jakauma: Koulullani toimii palkattu pedagoginen tukihenkilö TVT:n opetuskäytön apuna Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.*** Katso kysymyksen jakauma: Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).*** Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom). Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti.*** Katso kysymyksen jakauma: Käytän digitaalisia laitteita ja sisältöjä opetuksessani säännöllisesti. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.*** Katso kysymyksen jakauma: Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.*** Katso kysymyksen jakauma: Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Keskustelen säännöllisesti oppilaideni kanssa internetissä olevan tiedon luotettavuudesta ja sen asianmukaisesta käytöstä (esim. lähdemerkinnät)*** Katso kysymyksen jakauma: Keskustelen säännöllisesti oppilaideni kanssa internetissä olevan tiedon luotettavuudesta ja sen asianmukaisesta käytöstä (esim. lähdemerkinnät) Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi* Katso kysymyksen jakauma: Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Palautteen antaminen oppilaille* Katso kysymyksen jakauma: Palautteen antaminen oppilaille Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille.* Katso kysymyksen jakauma: Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille. Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa* Katso kysymyksen jakauma: Tarjoan oppilaille kokemuksia TVT:n käyttämisestä vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)* Katso kysymyksen jakauma: Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto) Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille* Katso kysymyksen jakauma: Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.* Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä. Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2024 - 22.12.2024. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.