Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2018 (9609 st.) | År 2017 (11934 st.) | År 2016 (6094 st.) | År 2015 (4850 st.) | År 2014 (5331 st.) | År 2013 (6031 st.) | År 2012 (2380 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)*** |
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.*** |
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.*** |
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*** |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.*** |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.*** |
Arbetsgemenskapen har en positiv inställning till försök med nya saker i undervisningen.*** |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*** |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.*** |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.*** |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.