Årsrapport 1.1.2014-16.4.2024

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2024 (1173 st.) |   År 2023 (1628 st.) |   År 2022 (1652 st.) |   År 2021 (3882 st.) |   År 2020 (3594 st.) |   År 2019 (7810 st.) |   År 2018 (9609 st.) |   År 2017 (11934 st.) |   År 2016 (6094 st.) |   År 2015 (4850 st.) |   År 2014 (5331 st.) |   År 2013 (6031 st.) |   År 2012 (2380 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.***
Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.***
Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.***
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.***
Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.***
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.***
Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.***
Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.***
Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.***
Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal***
Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi). ***
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.***
Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.**
Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet Programmering.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet Programmering.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag använder starka lösenord i undervisningsrelaterade service.*
Se frågans fördelning: Jag använder starka lösenord i undervisningsrelaterade service.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.***
Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.***
Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.***
Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper.***
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.***
Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Min skola stöds IKT-utbildning deltagande.***
Se frågans fördelning: Min skola stöds IKT-utbildning deltagande.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Hur ofta använder eleverna tabletter på dina lektioner?***
Se frågans fördelning: Hur ofta använder eleverna tabletter på dina lektioner?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.***
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Hur ofta använder du en tablett i din undervisning eller planering?***
Se frågans fördelning: Hur ofta använder du en tablett i din undervisning eller planering?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.***
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssökning och -administration.***
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssökning och -administration.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT.***
Se frågans fördelning: I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.***
Se frågans fördelning: Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.***
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Hur ofta använder du IKT i din undervisning?**
Se frågans fördelning: Hur ofta använder du IKT i din undervisning?
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt.**
Se frågans fördelning: Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?**
Se frågans fördelning: Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag utnyttjar sociala medier i min undervisning.**
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar sociala medier i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync).**
Se frågans fördelning: Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.**
Se frågans fördelning: Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda dataprojektor smidigt.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda dataprojektor smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).*
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.*
Se frågans fördelning: Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning.*
Se frågans fördelning: Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen.*
Se frågans fördelning: Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)*
Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Min skola har en tillräckligt snabb och stabil trådlöst nätverk.*
Se frågans fördelning: Min skola har en tillräckligt snabb och stabil trådlöst nätverk.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.*
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.*
Se frågans fördelning: I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet.*
Se frågans fördelning: Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort?*
Se frågans fördelning: Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort?
Medeltal för den egna svarargruppen -1.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen.*
Se frågans fördelning: Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video).*
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video).*
Se frågans fördelning: Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen. *
Se frågans fördelning: Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda dokumentkamera smidigt.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda dokumentkamera smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.

Oftare använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

1.1.2014-16.4.2024År 2015
Primus20
Wilma60

Mera sällan använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

1.1.2014-16.4.2024År 2015
Microsoft Excel942
Yle Areena1353
Färdiga uppgifter som jag hittat på internet1147
Sanomapro.fi1042
YouTube1879
Sanoma pro1253
Google bilder1565
Microsoft Word2189
Varierande sidor som samlats från internet1050
Elektroniskt material av läroböcker1355
Wikipedia1564
Bokseriens uppgifter1146
Microsoft PowerPoint1567
Google-sivustot941
Pedanet834
Adobe Acrobat632
Yles opettaja.tv732
SanomaPron pelit630
Otava opepalvelu630
Yle Levande Arkiv730
Google-översättare628
Sanakirja.org628
Google Drive526
Perunakellari626
Google Docs524
Google Earth626
Otavan opepalvelu524
Otavas lärospel och uppgifter524
Opettaja.tv624
Pinterest523
Perunakellari.fi422
Edu.fi624
Papunet421
Facebook521
IPad appseja419
Microsoft Paint420
WSOY:s lärospel419
Kirjakuja.fi418
Fronter215
Papunet.fi417
SpelEtt416
Ipad tillämpningar för undervisning416
Windows Movie Maker314
Moodle313
Imovie313
Dropbox313
OpenOffice Write413
Abitreenit210
LukiMat310
KiVa-spel210
Prezi29
LibreOffice Writer28
Google+17
Adobe Photoshop27
SMART Notebook28
Geogebra16
GIMP16
Picasa15
Adobe Connect14
Pages15
Paint Shop Pro14
Twitter13
Minecraft00