Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (1610 st.) | År 2023 (1628 st.) | År 2022 (1652 st.) | År 2021 (3882 st.) | År 2020 (3594 st.) | År 2019 (7810 st.) | År 2018 (9609 st.) | År 2017 (11934 st.) | År 2016 (6094 st.) | År 2015 (4850 st.) | År 2014 (5331 st.) | År 2013 (6031 st.) | År 2012 (2380 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.*** Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.*** Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*** Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.*** Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.*** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.*** Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.*** Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess.*** Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag använder undervisning med hjälp av video som en del av distansundervisningen.*** Se frågans fördelning: Jag använder undervisning med hjälp av video som en del av distansundervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.*** Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet videoundervisning.*** Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet videoundervisning. Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort?*** Se frågans fördelning: Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort? Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter). Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare). Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan ur teknisk synpunkt ordna situationer med videoundervisning (t.ex. distansundervisning, webinarer).*** Se frågans fördelning: Jag kan ur teknisk synpunkt ordna situationer med videoundervisning (t.ex. distansundervisning, webinarer). Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen.*** Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync).*** Se frågans fördelning: Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync). Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen.*** Se frågans fördelning: Det är svårt att hitta elektroniskt material för mina läroämnen. Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.*** Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.). Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.*** Se frågans fördelning: Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk. Medeltal för den egna svarargruppen -0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.*** Se frågans fördelning: Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.*** Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation.* Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt.* Se frågans fördelning: Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt. Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*** Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi). *** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi). Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.*** Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda dokumentkamera smidigt.*** Se frågans fördelning: Jag kan använda dokumentkamera smidigt. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.*** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor). Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.*** Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.*** Se frågans fördelning: Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler. Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning.*** Se frågans fördelning: Jag kan använda grafisk programmeringsmiljö (t.ex.. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm) som passar på undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen -1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.*** Se frågans fördelning: Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På mina lektioner använder elever presentationstekniken i klassen såsom interaktiva skrivtavlor eller dokumentkamera.*** Se frågans fördelning: På mina lektioner använder elever presentationstekniken i klassen såsom interaktiva skrivtavlor eller dokumentkamera. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video).*** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video). Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda dataprojektor smidigt.*** Se frågans fördelning: Jag kan använda dataprojektor smidigt. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet Programmering.*** Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet Programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag utnyttjar möjligheterna med elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer vid differentiering av undervisningen. *** Se frågans fördelning: Jag utnyttjar möjligheterna med elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer vid differentiering av undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet.*** Se frågans fördelning: Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Hur ofta använder eleverna tabletter på dina lektioner?*** Se frågans fördelning: Hur ofta använder eleverna tabletter på dina lektioner? Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Hur ofta använder du IKT i din undervisning?*** Se frågans fördelning: Hur ofta använder du IKT i din undervisning? Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT.*** Se frågans fördelning: I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Hur ofta använder du en tablett i din undervisning eller planering?*** Se frågans fördelning: Hur ofta använder du en tablett i din undervisning eller planering? Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning.*** Se frågans fördelning: Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper.*** Se frågans fördelning: Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper. Medeltal för den egna svarargruppen -1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer). Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag använder starka lösenord i undervisningsrelaterade service.*** Se frågans fördelning: Jag använder starka lösenord i undervisningsrelaterade service. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan använda interaktiv skrivtavla eller motsvarande interaktiv presentationsteknik smidigt.*** Se frågans fördelning: Jag kan använda interaktiv skrivtavla eller motsvarande interaktiv presentationsteknik smidigt. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen.*** Se frågans fördelning: Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)** Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer) Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag instruerar mina studerande att använda säkra lösenord.** Se frågans fördelning: Jag instruerar mina studerande att använda säkra lösenord. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).** Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek). Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag upplever att jag är ensam i utvecklandet av IKT för undervisningsbruk.** Se frågans fördelning: Jag upplever att jag är ensam i utvecklandet av IKT för undervisningsbruk. Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag kan använda elektroniska verktyg för att lagra, organisera och dela data (t.ex.. i molnet).** Se frågans fördelning: Jag kan använda elektroniska verktyg för att lagra, organisera och dela data (t.ex.. i molnet). Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor).** Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor). Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssökning och -administration.** Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssökning och -administration. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer.* Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.* Se frågans fördelning: I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).* Se frågans fördelning: Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor). Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Min skola stöds IKT-utbildning deltagande.* Se frågans fördelning: Min skola stöds IKT-utbildning deltagande. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö.* Se frågans fördelning: Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö. Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video).* Se frågans fördelning: Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video). Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.* Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. * Se frågans fördelning: Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?* Se frågans fördelning: Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)? Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag är intresserad av utbildning om ämnet ljud, video och bild.* Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet ljud, video och bild. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag kan använda sociala nätverkstjänster (t.ex. Facebook, Twitter, Google+).* Se frågans fördelning: Jag kan använda sociala nätverkstjänster (t.ex. Facebook, Twitter, Google+). Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Oftare använda utrustningar och program
I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.
1.1.2014-22.11.2024 | År 2016 | |
---|---|---|
Wilma | 5 | 0 |
Mera sällan använda utrustningar och program
I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2014 och 22.11.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.