Årsrapport 1.1.2022-1.6.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (206 st.) |   År 2024 (1907 st.) |   År 2023 (1628 st.) |   År 2022 (1652 st.) |   År 2021 (3882 st.) |   År 2020 (3594 st.) |   År 2019 (7810 st.) |   År 2018 (9609 st.) |   År 2017 (11934 st.) |   År 2016 (6094 st.) |   År 2015 (4850 st.) |   År 2014 (5331 st.) |   År 2013 (6031 st.) |   År 2012 (2380 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Smarttelefon***
Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.***
Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork)***
Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.**
Under föregående läsår har jag deltagit i IKT-kompletteringsutbildning totalt: **
Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll.**
Jag känner till användningsprinciperna för Creative Commons-licenser.**
Pekskärm eller presentationsskärm**
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis varit på arbetstid.**
Jag diskuterar regelbundet med mina elever om tillförlitligheten hos information på internet och dess lämpliga användning (t.ex. källmarkeringar).*
Jag lär mina elever (regelbundet) olika medborgerliga färdigheter i informationssamhället, online-verksamhet och inflytande.*
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.*
försvagar elevernas skrivförmåga*
Jag kan skriva ut med 3D-skrivare.*
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.*
Stationär dator*
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.***
Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator).**
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.**
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)**
Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare.*
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*
Pekdator*
Multimedieverktyg (t.ex. lagring och editering av medieinnehåll, webbproduktion) *
Främjar lärande och läranderesultat.*
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.*
Jag har utnyttjat de tidigare resultaten från denna undersökning i utvecklingen av mitt arbete.*
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.*
Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering*
Feedback till eleverna*
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.*
Bedömning av elevernas lärande med digitala prov*
Att skaffa och ställa upp information och gemensamt skapande av information*
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.*
När jag tar i bruk en ny tjänst eller applikation studerar jag alltid dess användningsvillkor.*
Att ge stödundervisning eller tilläggsuppgifter åt enskilda elever eller mindre elevgrupper*
Mina elevers föräldrar har möjlighet att delta i utvärderingsprocessen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.*

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.