Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (56 st.) | År 2024 (1907 st.) | År 2023 (1628 st.) | År 2022 (1652 st.) | År 2021 (3882 st.) | År 2020 (3594 st.) | År 2019 (7810 st.) | År 2018 (9609 st.) | År 2017 (11934 st.) | År 2016 (6094 st.) | År 2015 (4850 st.) | År 2014 (5331 st.) | År 2013 (6031 st.) | År 2012 (2380 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Smarttelefon*** |
Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.*** |
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis varit på arbetstid.*** |
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad.** |
minskar elevernas intresse för studierna * |
Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork)* |
Jag lär mina elever (regelbundet) olika medborgerliga färdigheter i informationssamhället, online-verksamhet och inflytande.* |
Jag diskuterar regelbundet med mina elever om tillförlitligheten hos information på internet och dess lämpliga användning (t.ex. källmarkeringar).* |
Jag känner till användningsprinciperna för Creative Commons-licenser.* |
Under föregående läsår har jag deltagit i IKT-kompletteringsutbildning totalt: * |
Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.* |
minskar elevernas samarbete med andra elever* |
försvagar elevernas skrivförmåga* |
Pekskärm eller presentationsskärm* |
Bärbar dator* |
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.** |
Främjar lärande och läranderesultat.* |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.* |
Mina elevers föräldrar har möjlighet att delta i utvärderingsprocessen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.* |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.* |
Mina IKT-färdigheter och kompetenser är tillräckliga i förhållande till målen i läroplanen.* |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.* |
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.* |
Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare.* |
Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys)* |
hjälper eleverna att förena och behandla information effektivare* |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2023 och 17.9.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.