Årsrapport 1.1.2020-22.11.2024

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (71 st.) |   År 2024 (1907 st.) |   År 2023 (1628 st.) |   År 2022 (1652 st.) |   År 2021 (3882 st.) |   År 2020 (3594 st.) |   År 2019 (7810 st.) |   År 2018 (9609 st.) |   År 2017 (11934 st.) |   År 2016 (6094 st.) |   År 2015 (4850 st.) |   År 2014 (5331 st.) |   År 2013 (6031 st.) |   År 2012 (2380 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Pekskärm eller presentationsskärm***
Se frågans fördelning: Pekskärm eller presentationsskärm
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning)***
Se frågans fördelning: Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Att presentera information i undervisningssituationer ***
Se frågans fördelning: Att presentera information i undervisningssituationer
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
På min skola arbetar en avlönad pedagogisk stödperson som hjälper till med pedagogisk användning av IKT***
Se frågans fördelning: På min skola arbetar en avlönad pedagogisk stödperson som hjälper till med pedagogisk användning av IKT
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag använder digitala enheter och innehåll regelbundet i min undervisning.***
Se frågans fördelning: Jag använder digitala enheter och innehåll regelbundet i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Mediekunskap

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:***
Se frågans fördelning: Mediekunskap

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:

Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.***
Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.***
Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.***
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)***
Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad.***
Se frågans fördelning: IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Vi delar tips och stöder varandra när det gäller användningen av IKT i undervisningen. **
Se frågans fördelning: Vi delar tips och stöder varandra när det gäller användningen av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll.**
Se frågans fördelning: Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
minskar elevernas samarbete med andra elever**
Se frågans fördelning: minskar elevernas samarbete med andra elever
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar.**
Se frågans fördelning: Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda smidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda smidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.**
Se frågans fördelning: Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys)**
Se frågans fördelning: Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys)
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
På min skola stöttar kollegor varandra i IKT-frågor utan separat ersättning.*
Se frågans fördelning: På min skola stöttar kollegor varandra i IKT-frågor utan separat ersättning.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
minskar elevernas intresse för studierna *
Se frågans fördelning: minskar elevernas intresse för studierna
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.*
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Bärbar dator*
Se frågans fördelning: Bärbar dator
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.*
Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag diskuterar regelbundet med mina elever om tillförlitligheten hos information på internet och dess lämpliga användning (t.ex. källmarkeringar).*
Se frågans fördelning: Jag diskuterar regelbundet med mina elever om tillförlitligheten hos information på internet och dess lämpliga användning (t.ex. källmarkeringar).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna *
Se frågans fördelning: minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
försvagar elevernas matematiska förmåga*
Se frågans fördelning: försvagar elevernas matematiska förmåga
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.*
Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Vid behov kan jag använda videomedierad undervisningsprogramvara och verktyg i min undervisning (t.ex. Teams, Meet, Zoom).*
Se frågans fördelning: Vid behov kan jag använda videomedierad undervisningsprogramvara och verktyg i min undervisning (t.ex. Teams, Meet, Zoom).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
IKT:s betydelse i undervisningen och lärandet

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*
Se frågans fördelning: IKT:s betydelse i undervisningen och lärandet

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:

Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I den pedagogiska användningen av informations- och kommunikationsteknik tar jag tillvara på elevernas kunskaper och de idéer de ger*
Se frågans fördelning: I den pedagogiska användningen av informations- och kommunikationsteknik tar jag tillvara på elevernas kunskaper och de idéer de ger
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha).*
Se frågans fördelning: Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
ger eleven möjligheter att använda bättra informationskällor *
Se frågans fördelning: ger eleven möjligheter att använda bättra informationskällor
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal*
Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.*
Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.*
Se frågans fördelning: I min skola är det lätt att börja utveckla nya arbetsmetoder.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.*
Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag vägleder mina elever att agera i enlighet med upphovsrättens grundläggande principer.*
Se frågans fördelning: Jag vägleder mina elever att agera i enlighet med upphovsrättens grundläggande principer.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Mina IKT-färdigheter och kompetenser är tillräckliga i förhållande till målen i läroplanen.*
Se frågans fördelning: Mina IKT-färdigheter och kompetenser är tillräckliga i förhållande till målen i läroplanen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag upplever att jag inte får stöd i utvecklingen av IKT för undervisningsändamål.*
Se frågans fördelning: Jag upplever att jag inte får stöd i utvecklingen av IKT för undervisningsändamål.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Under föregående läsår har jag deltagit i IKT-kompletteringsutbildning totalt: *
Se frågans fördelning: Under föregående läsår har jag deltagit i IKT-kompletteringsutbildning totalt:
Medeltal för den egna svarargruppen -1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar.*
Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data.*
Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda IKT-apparater som skolan tillhandahåller för eleverna när jag vill*
Se frågans fördelning: Jag kan använda IKT-apparater som skolan tillhandahåller för eleverna när jag vill
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Beaktande av upphovsrätten

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*
Se frågans fördelning: Beaktande av upphovsrätten

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:

Medeltal för den egna svarargruppen 0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.***
Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Applikationer som använder generativ artificiell intelligens (AI)***
Se frågans fördelning: Applikationer som använder generativ artificiell intelligens (AI)
Medeltal för den egna svarargruppen -1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har utnyttjat de tidigare resultaten från denna undersökning i utvecklingen av mitt arbete.***
Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat de tidigare resultaten från denna undersökning i utvecklingen av mitt arbete.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Feedback till eleverna***
Se frågans fördelning: Feedback till eleverna
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Pekdator***
Se frågans fördelning: Pekdator
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering**
Se frågans fördelning: Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan skriva ut med 3D-skrivare.**
Se frågans fördelning: Jag kan skriva ut med 3D-skrivare.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator).**
Se frågans fördelning: Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
VR-applikationer (virtuell verklighet)**
Se frågans fördelning: VR-applikationer (virtuell verklighet)
Medeltal för den egna svarargruppen -1.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.6
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag erbjuder eleverna upplevelser av att använda IKT i interaktion och nätverkande.*
Se frågans fördelning: Jag erbjuder eleverna upplevelser av att använda IKT i interaktion och nätverkande.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Bedömning av elevernas lärande med digitala prov*
Se frågans fördelning: Bedömning av elevernas lärande med digitala prov
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Smarttelefon*
Se frågans fördelning: Smarttelefon
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
AR-applikationer (förstärkt verklighet)*
Se frågans fördelning: AR-applikationer (förstärkt verklighet)
Medeltal för den egna svarargruppen -1.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Att skaffa och ställa upp information och gemensamt skapande av information*
Se frågans fördelning: Att skaffa och ställa upp information och gemensamt skapande av information
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Mina elever bedömer varandras arbete i digitala lärandemiljöer.*
Se frågans fördelning: Mina elever bedömer varandras arbete i digitala lärandemiljöer.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Främjar lärande och läranderesultat.*
Se frågans fördelning: Främjar lärande och läranderesultat.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag lär mina elever (regelbundet) olika medborgerliga färdigheter i informationssamhället, online-verksamhet och inflytande.*
Se frågans fördelning: Jag lär mina elever (regelbundet) olika medborgerliga färdigheter i informationssamhället, online-verksamhet och inflytande.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python).*
Se frågans fördelning: Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun. *
Se frågans fördelning: Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Mina elevers föräldrar har möjlighet att delta i utvärderingsprocessen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.*
Se frågans fördelning: Mina elevers föräldrar har möjlighet att delta i utvärderingsprocessen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.*
Se frågans fördelning: Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Lärarens pedagogiska förmåga att använda informations- och kommunikationsteknik för individuellt lärande.

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*
Se frågans fördelning: Lärarens pedagogiska förmåga att använda informations- och kommunikationsteknik för individuellt lärande.

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:

Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
När jag tar i bruk en ny tjänst eller applikation studerar jag alltid dess användningsvillkor.*
Se frågans fördelning: När jag tar i bruk en ny tjänst eller applikation studerar jag alltid dess användningsvillkor.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.