Vuosiraportti 2013

« Takaisin

Opetuskäyttö

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Opetuskäyttö muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

Positiivisia vastauksia
Kaikki vastaajat
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
81 %
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
36 %
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
3.5 %
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
20 %
Käytän TVT:a käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisemmin.
78 %
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.
75 %
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
16 %
Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.
11 %
Käytän koulun oppilashallintojärjestelmää (esim. Wilmaa, Helmeä) kodin ja koulun välisessä viestinnässä.
92 %
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.
27 %
Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.
52 %
Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).
15 %
Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.
14 %
Käytän etäopetuksen osana videovälitteistä opetusta.
6.1 %
Jaan tuottamaani oppimateriaalia verkossa muille opettajille.
 %
Vähintään viikoittain
Kaikki vastaajat
Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?
82 %
Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?
6.5 %
Osa-alueen Opetuskäyttö jakauma
Kaikki vastaajat
Taso
0-1
5
Taso
1-2
61
Taso
2-3
31
Taso
3-4
3